هوشمندی دسته جمعی (SI) یک رشته رو به رشد حوزه مطالعاتی است که حاوی رویکرد نسبتاً مطلوبی نسبت به روش های سنتی برای حل مسئله غالب حوزه های مهندسی است. SI با تقلید آموخته های حاصل از رفتار اجتماعی حشرات و جانوران برای نمونه: ACO، زنبور عسل بدلی (ABC)، مگس آتش (FF) و بات عسل [...]
رایانش ابری به یکی از پارادایم های غالب IT در عصر حاضر تبدیل شده است: که به نیاز کاربران برای قابلیت های محاسباتی پویا و با ظرفیت بالا در کاربردهای متنوع پاسخ می گوید مانند هوشمندی کسب و کار و دستیابی به داده ها در حالی که ارزش کسب را برای ارائه دهندگان خدمات ابری [...]
به عنوان یکی از تکنولوژیهای قابل توجه مورد استفاده در محاسبات ابری، ذخیره سازی توزیع شده قادر به ذخیره سازی انبوه داده های از راه دور از طریق مدل سرویس Storage-as-a-Service (STaaS) می باشد. این مدل سرویس ابری به طور گسترده، یک رویکرد قابل قبول در داده های بزرگ همراه با توسعه خدمات وب و [...]
مفهوم برنامه نویسی در سطح بسته (پاکت)- که معمولا برنامه نویسی شبکه ای نامیده می شود- تمایل زیادی را از زمان انتشار [1] به خود جلب نموده است،که استفاده ی آن را برای چند قالب ها در شبکه های پاکت بی سیم نشان داده است.اکنون تایید شده است ،ممکن است برنامه نویسی شبکه ای به [...]
محیط های شبکه ی ارائه دهندگان خدمات توسط راه حل های سیستم پشتیبانی عملیات مختلف (OSS) ، و با UMS اصلی خود، مدیریت می شوند. مشکلات ارتباطاتی بین سیستم مدیریت کاربران مرکزی(UMS-C) سیستم UMS محلی (UMS-L) باید به منظور مدیریت شبکه ارائه دهنده خدمات رفع گردند. امروزه، ارائه دهندگان خدمات OSSهای ارائه شده توسط تولید [...]
تست نرم افزار یکی از مهم ترین ابزار برای تضمین کیفیت نرم افزار است. آمار نشان می دهد که آزمایش نرم افزار، بطور کلی بیش از 50% هزینه کلی توسعه نرم افزار را در بر می گیرد (1). با افزایش پیچیدگی نرم افزار، آزمایش نرم افزار دشوارتر و هزینه برتر می شود. چگونگی انتخاب چند [...]
شبکه های حسگر بی سیم (WSNs)، به دلیل دارا بودن کاربردهای وسیع به ویژه در نظارت و ردیابی مورد توجه عموم قرار گرفته است [1]. این گونه شبکه ها به صورت ویژه ایی برای کاربردهای نظامی و غیرنظامی نظیر امنیت ، مدیریت بحران و نظارت و بررسی میدان جنگ و مبارزه، کاربرد داشته و مفید [...]
عوامل هوش نقش موثری در بازی های مبتنی بر شبیه سازی 1،2،3 و سیستم های آموزشی 4،5 بازی می کنند. رفتار عامل در طی دو دهه قبل از موضوع محض رباتیک به موضوع شبیه رفتار انسان تبدیل شده است. این پیشرفت ها به خاطر تحقیقات حمایت شده در نمایش رفتار انسان و کنفرانس های BRIMS [...]
سیستم های مبتنی بر دانش و تصمیم گیری شاخه های هوش مصنوعی محسوب می شوند که بر مبنای تقلید از رفتار انسان در یافتن الگوی راه حلی برای مشکلات استوار می باشند. در دنیای واقعی، چنانچه راه حل قطعی و آسانی را نتوان یافت، به تخصص انسانی نیاز خواهد بود. کارشناسان اغلب به دنبال رویکرد [...]
در سال های اخیر ، سیستم های نوآوری و تخصیص سخنگو پیشرفته به نقطه ای رسیده اند که در آن همپوشانی گفتار می تواند یک منبع برجسته ی خطا باشد. مسئله ی رخداد همپوشانی در سناریوهای کنترل نشده ی خود به خودی ، مثل کنفرانس ها ، مساله ای معمولیست و از سال 2004 به [...]
ایمیل یک راه موثر برای برقراری ارتباط است که موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و در برای ارتباطات شخصی و حرفه ای می توان از آن کمک گرفت. ایمیل یک راه را برای کاربران اینترنت ایجاد کرده است که در سر تا سر دنیا با هم در ارتباط باشند. اما مواردی [...]